Algemene voorwaarden Melight Official
E-mail: Info@melightofficial.nl
Website: www.MelightOfficial.nl
Artikel 1 - Definities
1. Melight Official: Melight Official, gevestigd te Uithuizermeeden, KvK-nummer 97355313.
2. Klant: degene met wie Melight Official een overeenkomst is aangegaan.
3. Partijen: Melight Official en Klant samen.
4. Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.
Artikel 2 - Toepasselijkheid
1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten
en leveringen van diensten of producten door of namens Melight Official.
2. Melight Official en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
3. Melight Official en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van
anderen uitdrukkelijk uit.
Artikel 3 - Prijzen
1. Melight Official hanteert prijzen in euro’s, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of
verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
2. Melight Official mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
3. Verhogingen van de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan, die Melight Official niet kon voorzien ten tijde
van het doen van de aanbieding of het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot
prijsverhogingen.
4. De consument heeft het recht om een overeenkomst ongedaan te maken vanwege een prijsverhoging in lid 3, tenzij de
verhoging het gevolg is van een wettelijke regeling.
Artikel 4 - Monsters en modellen
1. Wanneer de Klant een monster of model van een product heeft ontvangen, dan kan hij daaraan geen andere rechten
ontlenen dan dat het een aanduiding is van de aard van het product, tenzij schriftelijk is afgesproken dat de te leveren
producten met het monster of model overeenstemmen.
Artikel 5 - Betalingen en betalingstermijn
1. Melight Official mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 100% van het afgesproken bedrag
verlangen.
2. De betalingstermijnen die Melight Official hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant
het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in
verzuim en in gebreke is, zonder dat Melight Official aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te
stellen.
3. Melight Official mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen
voor het totale bedrag van de diensten of producten.
Artikel 6 - Recht van reclame
1. Wanneer de Klant in verzuim is, mag Melight Official het recht van reclame inroepen ten aanzien van de onbetaalde
aan de Klant geleverde producten.
2. Melight Official maakt gebruik van zijn recht van reclame door een schriftelijke of elektronische mededeling aan de
Klant.
3. Zodra de Klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, moet de Klant de betreffende producten
onmiddellijk retourneren aan Melight Official, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
4. De Klant betaalt de kosten voor het terughalen of -brengen van de producten in lid 3.
Artikel 7 - Herroepingsrecht
1. Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken. Dit
herroepingsrecht geldt niet wanneer:
het product is gebruikt
het een product is dat speciaal voor de consument op maat is gemaakt
de consument heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
2. De bedenktijd van 14 dagen in lid 1, begint:
op de dag nadat de consument het laatste product of onderdeel heeft ontvangen van 1 bestelling
zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen
3. De consument kan gebruikmaken van zijn bedenktijd door een mail met dat onderwerp te sturen
naar Info@melightofficial.nl, eventueel met behulp van het herroepingsformulier dat beschikbaar is op de website
van Melight Official, www.MelightOfficial.nl.
4. De consument moet het product binnen 14 dagen na het sturen van de mail in lid 3 terugsturen naar Melight Official.
5. Stuurt de consument het product niet binnen 14 dagen na het kenbaar maken van zijn herroepingsrecht terug, dan
vervalt zijn herroepingsrecht.
Artikel 8 - Vergoeding van bezorgkosten
1. Wanneer de consument op tijd zijn aankoop heeft herroepen en op tijd de volledige bestelling naar Melight
Official heeft geretourneerd, dan zal Melight Official eventuele door de consument betaalde verzendkosten binnen 14
dagen na ontvangst van de tijdig volledig geretourneerde bestelling aan de consument terugbetalen.
2. De kosten voor bezorgen komen slechts voor rekening van Melight Official voor zover de volledige bestelling wordt
geretourneerd.
Artikel 9 - Vergoeding retourkosten
1. Indien de consument een beroep doet op zijn herroepingsrecht en de volledige bestelling op tijd retourneert, dan
betaalt de consument de kosten daarvoor.
Artikel 10- Opschortingsrecht
1. Tenzij de Klant een consument is, doet hij hierbij afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze
overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.
Artikel 11- Retentierecht
1. Melight Official kan gebruikmaken van zijn retentierecht en in dat geval producten van de Klant bij zich houden,
totdat de Klant alle nog openstaande rekeningen van Melight Official heeft betaald, tenzij de Klant voor die kosten
voldoende zekerheid heeft gesteld.
2. Het retentierecht geldt ook op grond van eerdere overeenkomsten waardoor de Klant nog geld moet
betalen aan Melight Official.
3. Melight Official is niet aansprakelijk voor eventuele schade die de Klant lijdt vanwege het gebruik van zijn
retentierecht.
Artikel 12- Verrekening
1. Tenzij de Klant een consument is, doet hij afstand van zijn recht om een schuld aan Melight Official te verrekenen met
een vordering op Melight Official.
Artikel 13- Eigendomsvoorbehoud
1. Melight Official blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de Klant alle openstaande facturen van Melight
Official met betrekking tot een onderliggende overeenkomst heeft betaald, inclusief vorderingen vanwege het
tekortschieten in de nakoming.
2. Tot die tijd in lid 1 kan Melight Official gebruikmaken van zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.
3. Voordat het eigendom is overgegaan op de Klant, mag de Klant de producten niet verpanden, verkopen, vervreemden
of op een andere manier bezwaren.
4. Wanneer Melight Official gebruik maakt van zijn eigendomsvoorbehoud, dan wordt daarmee de overeenkomst
ongedaan gemaakt en mag Melight Official van de Klant schadevergoeding, gederfde winst en rente eisen.
Artikel 14- Levering
1. Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
2. Levering vindt plaats bij een postkantoor tenzij anders wordt afgesproken.
3. Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de Klant aangegeven adres.
4. Wanneer de Klant de afgesproken bedragen niet of niet op tijd betaalt, mag Melight Official zijn verplichtingen
opschorten totdat de Klant betaalt.
5. Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, waardoor de Klant een verlate levering niet aan Melight
Official kan tegenwerpen.
Artikel 15- Levertijd
1. De levertijden van Melight Official zijn indicatief. Indien later wordt geleverd, kan de Klant hieraan geen rechten
ontlenen, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
2. De levertijd gaat in wanneer de Klant het bestelproces volledig heeft afgerond en daarvan een bevestiging heeft
gekregen van Melight Official.
3. De Klant krijgt geen schadevergoeding en mag de overeenkomst niet ongedaan maken wanneer Melight Official later
levert dan is afgesproken. De Klant mag de overeenkomst wel ongedaan maken wanneer dat schriftelijk is afgesproken
of wanneer Melight Official niet binnen 14 dagen kan leveren, na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand of de Klant
en Melight Official iets anders hebben afgesproken.
Artikel 16- Feitelijke levering
1. De Klant moet ervoor zorgen dat de feitelijke levering van zijn bestelde producten op tijd kan plaatsvinden.
Artikel 17- Transportkosten
1. De Klant betaalt de kosten voor transport, tenzij de Klant en Melight Official schriftelijk iets anders hebben
afgesproken.
Artikel 18- Verpakking en verzending
1. Wanneer de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan moet de Klant hiervan door de
vervoerder een aantekening op laten maken voordat hij het product in ontvangst neemt. Doet de Klant dit niet, dan kan
hij Melight Official niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
2. Wanneer de Klant zelf het transport van een product regelt, moet hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten
of de verpakking voorafgaand aan het vervoer melden aan Melight Official. Doet de Klant dit niet, dan kan hij Melight
Official niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
Artikel 19- Bewaring
1. Wanneer de Klant bestelde producten pas later afneemt dan de afgesproken leveringsdatum, is het risico van een
eventueel kwaliteitsverlies geheel voor de Klant.
2. Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige dan wel verlate afname van producten komen geheel voor rekening
van de Klant.
Artikel 20- Garantie
1. De garantie op producten geldt alleen voor defecten die zijn veroorzaakt door een ondeugdelijke fabricage
of constructie of ondeugdelijk materiaal.
2. De garantie geldt niet:
- in het geval van normale slijtage
- voor schade ontstaan door ongevallen
- voor schade ontstaan door aangebrachte wijzigingen aan het product
- voor schade door nalatigheid of ondeskundig gebruik door de Klant
- wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld
3. Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die het voorwerp zijn van een overeenkomst tussen
partijen, gaat over op de Klant op het moment waarop deze juridisch en/of feitelijk worden geleverd, althans in de
macht van de Klant komen of van een derde die het product ten behoeve van de Klant in ontvangst neemt.
Artikel 21- Vrijwaring
1. De Klant vrijwaart Melight Official tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door Melight
Official geleverde producten en/of diensten.
Artikel 22 - Klachten
1. De Klant moet een door Melight Official geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op
eventuele tekortkomingen.
2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan
moet de Klant Melight Official daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de
tekortkoming.
3. Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming Melight Official hiervan op de
hoogte stellen.
4. De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat Melight
Official hierop gepast kan reageren.
5. De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en Melight Official.
6. Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat Melight Official andere
werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.
Artikel 23- Ingebrekestelling
1. De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan Melight Official.
2. De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling Melight Official ook daadwerkelijk op tijd bereikt.
Artikel 24- Aansprakelijkheid Klant
1. Wanneer Melight Official een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk
voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.
Artikel 25- Aansprakelijkheid Melight Official
1. Melight Official is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of
bewuste roekeloosheid.
2. Wanneer Melight Official aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met
de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
3. Melight Official is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
4. Wanneer Melight Official aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten
(beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag
uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid
betrekking heeft.
5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief
en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.
Artikel 26- Vervaltermijn
1. Elk recht van de Klant op schadevergoeding van Melight Official vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de
aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.
Artikel 27- Ontbinding
1. De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer Melight Official toerekenbaar tekortschiet in de nakoming
van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of
geringe betekenis.
2. Is de nakoming van de verplichtingen door Melight Official nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden
nadat Melight Official in verzuim is.
3. Melight Official mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de
overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer Melight Official kennis heeft genomen van
omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.
Artikel 28- Overmacht
1. In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van Melight Official door de Klant niet aan Melight
Official kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
2. Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
- een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
- wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
- stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
- computer virussen
- stakingen
- overheidsmaatregelen
- vervoersproblemen
- slechte weersomstandigheden
- werkonderbrekingen
3. Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Melight Official 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet
kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Melight Official kan nakomen.
4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant
als Melight Official de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
5. Melight Official hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer Melight
Official hiervan voordeel heeft.
Artikel 29- Wijziging overeenkomst
1. Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en Melight
Official de overeenkomst aanpassen.
Artikel 30- Wijziging algemene voorwaarden
1. Melight Official mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
2. Wijzigingen van ondergeschikt belang mag Melight Official altijd doorvoeren.
3. Ingrijpende wijzigingen zal Melight Official zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
4. Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst
opzeggen.
Artikel 31- Overgang van rechten
1. De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met Melight Official aan anderen overdragen zonder schriftelijke
toestemming van Melight Official.
2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.
Artikel 32- Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
1. Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen
invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt
komt van wat Melight Official bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
Artikel 33- Toepasselijk recht en bevoegde rechter
1. Op deze algemene voorwaarden is Nederlands recht van toepassing.
2. De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Melight Official is exclusief bevoegd om kennis te
nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en Melight Official, tenzij de wet iets anders bepaalt.
Opgesteld op 22 augustus 2025
E-mail: Info@melightofficial.nl
Website: www.MelightOfficial.nl
Artikel 1 - Definities
1. Melight Official: Melight Official, gevestigd te Uithuizermeeden, KvK-nummer 97355313.
2. Klant: degene met wie Melight Official een overeenkomst is aangegaan.
3. Partijen: Melight Official en Klant samen.
4. Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.
Artikel 2 - Toepasselijkheid
1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten
en leveringen van diensten of producten door of namens Melight Official.
2. Melight Official en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
3. Melight Official en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van
anderen uitdrukkelijk uit.
Artikel 3 - Prijzen
1. Melight Official hanteert prijzen in euro’s, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of
verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
2. Melight Official mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
3. Verhogingen van de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan, die Melight Official niet kon voorzien ten tijde
van het doen van de aanbieding of het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot
prijsverhogingen.
4. De consument heeft het recht om een overeenkomst ongedaan te maken vanwege een prijsverhoging in lid 3, tenzij de
verhoging het gevolg is van een wettelijke regeling.
Artikel 4 - Monsters en modellen
1. Wanneer de Klant een monster of model van een product heeft ontvangen, dan kan hij daaraan geen andere rechten
ontlenen dan dat het een aanduiding is van de aard van het product, tenzij schriftelijk is afgesproken dat de te leveren
producten met het monster of model overeenstemmen.
Artikel 5 - Betalingen en betalingstermijn
1. Melight Official mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 100% van het afgesproken bedrag
verlangen.
2. De betalingstermijnen die Melight Official hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant
het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in
verzuim en in gebreke is, zonder dat Melight Official aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te
stellen.
3. Melight Official mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen
voor het totale bedrag van de diensten of producten.
Artikel 6 - Recht van reclame
1. Wanneer de Klant in verzuim is, mag Melight Official het recht van reclame inroepen ten aanzien van de onbetaalde
aan de Klant geleverde producten.
2. Melight Official maakt gebruik van zijn recht van reclame door een schriftelijke of elektronische mededeling aan de
Klant.
3. Zodra de Klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, moet de Klant de betreffende producten
onmiddellijk retourneren aan Melight Official, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
4. De Klant betaalt de kosten voor het terughalen of -brengen van de producten in lid 3.
Artikel 7 - Herroepingsrecht
1. Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken. Dit
herroepingsrecht geldt niet wanneer:
het product is gebruikt
het een product is dat speciaal voor de consument op maat is gemaakt
de consument heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
2. De bedenktijd van 14 dagen in lid 1, begint:
op de dag nadat de consument het laatste product of onderdeel heeft ontvangen van 1 bestelling
zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen
3. De consument kan gebruikmaken van zijn bedenktijd door een mail met dat onderwerp te sturen
naar Info@melightofficial.nl, eventueel met behulp van het herroepingsformulier dat beschikbaar is op de website
van Melight Official, www.MelightOfficial.nl.
4. De consument moet het product binnen 14 dagen na het sturen van de mail in lid 3 terugsturen naar Melight Official.
5. Stuurt de consument het product niet binnen 14 dagen na het kenbaar maken van zijn herroepingsrecht terug, dan
vervalt zijn herroepingsrecht.
Artikel 8 - Vergoeding van bezorgkosten
1. Wanneer de consument op tijd zijn aankoop heeft herroepen en op tijd de volledige bestelling naar Melight
Official heeft geretourneerd, dan zal Melight Official eventuele door de consument betaalde verzendkosten binnen 14
dagen na ontvangst van de tijdig volledig geretourneerde bestelling aan de consument terugbetalen.
2. De kosten voor bezorgen komen slechts voor rekening van Melight Official voor zover de volledige bestelling wordt
geretourneerd.
Artikel 9 - Vergoeding retourkosten
1. Indien de consument een beroep doet op zijn herroepingsrecht en de volledige bestelling op tijd retourneert, dan
betaalt de consument de kosten daarvoor.
Artikel 10- Opschortingsrecht
1. Tenzij de Klant een consument is, doet hij hierbij afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze
overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.
Artikel 11- Retentierecht
1. Melight Official kan gebruikmaken van zijn retentierecht en in dat geval producten van de Klant bij zich houden,
totdat de Klant alle nog openstaande rekeningen van Melight Official heeft betaald, tenzij de Klant voor die kosten
voldoende zekerheid heeft gesteld.
2. Het retentierecht geldt ook op grond van eerdere overeenkomsten waardoor de Klant nog geld moet
betalen aan Melight Official.
3. Melight Official is niet aansprakelijk voor eventuele schade die de Klant lijdt vanwege het gebruik van zijn
retentierecht.
Artikel 12- Verrekening
1. Tenzij de Klant een consument is, doet hij afstand van zijn recht om een schuld aan Melight Official te verrekenen met
een vordering op Melight Official.
Artikel 13- Eigendomsvoorbehoud
1. Melight Official blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de Klant alle openstaande facturen van Melight
Official met betrekking tot een onderliggende overeenkomst heeft betaald, inclusief vorderingen vanwege het
tekortschieten in de nakoming.
2. Tot die tijd in lid 1 kan Melight Official gebruikmaken van zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.
3. Voordat het eigendom is overgegaan op de Klant, mag de Klant de producten niet verpanden, verkopen, vervreemden
of op een andere manier bezwaren.
4. Wanneer Melight Official gebruik maakt van zijn eigendomsvoorbehoud, dan wordt daarmee de overeenkomst
ongedaan gemaakt en mag Melight Official van de Klant schadevergoeding, gederfde winst en rente eisen.
Artikel 14- Levering
1. Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
2. Levering vindt plaats bij een postkantoor tenzij anders wordt afgesproken.
3. Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de Klant aangegeven adres.
4. Wanneer de Klant de afgesproken bedragen niet of niet op tijd betaalt, mag Melight Official zijn verplichtingen
opschorten totdat de Klant betaalt.
5. Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, waardoor de Klant een verlate levering niet aan Melight
Official kan tegenwerpen.
Artikel 15- Levertijd
1. De levertijden van Melight Official zijn indicatief. Indien later wordt geleverd, kan de Klant hieraan geen rechten
ontlenen, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
2. De levertijd gaat in wanneer de Klant het bestelproces volledig heeft afgerond en daarvan een bevestiging heeft
gekregen van Melight Official.
3. De Klant krijgt geen schadevergoeding en mag de overeenkomst niet ongedaan maken wanneer Melight Official later
levert dan is afgesproken. De Klant mag de overeenkomst wel ongedaan maken wanneer dat schriftelijk is afgesproken
of wanneer Melight Official niet binnen 14 dagen kan leveren, na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand of de Klant
en Melight Official iets anders hebben afgesproken.
Artikel 16- Feitelijke levering
1. De Klant moet ervoor zorgen dat de feitelijke levering van zijn bestelde producten op tijd kan plaatsvinden.
Artikel 17- Transportkosten
1. De Klant betaalt de kosten voor transport, tenzij de Klant en Melight Official schriftelijk iets anders hebben
afgesproken.
Artikel 18- Verpakking en verzending
1. Wanneer de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan moet de Klant hiervan door de
vervoerder een aantekening op laten maken voordat hij het product in ontvangst neemt. Doet de Klant dit niet, dan kan
hij Melight Official niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
2. Wanneer de Klant zelf het transport van een product regelt, moet hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten
of de verpakking voorafgaand aan het vervoer melden aan Melight Official. Doet de Klant dit niet, dan kan hij Melight
Official niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
Artikel 19- Bewaring
1. Wanneer de Klant bestelde producten pas later afneemt dan de afgesproken leveringsdatum, is het risico van een
eventueel kwaliteitsverlies geheel voor de Klant.
2. Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige dan wel verlate afname van producten komen geheel voor rekening
van de Klant.
Artikel 20- Garantie
1. De garantie op producten geldt alleen voor defecten die zijn veroorzaakt door een ondeugdelijke fabricage
of constructie of ondeugdelijk materiaal.
2. De garantie geldt niet:
- in het geval van normale slijtage
- voor schade ontstaan door ongevallen
- voor schade ontstaan door aangebrachte wijzigingen aan het product
- voor schade door nalatigheid of ondeskundig gebruik door de Klant
- wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld
3. Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die het voorwerp zijn van een overeenkomst tussen
partijen, gaat over op de Klant op het moment waarop deze juridisch en/of feitelijk worden geleverd, althans in de
macht van de Klant komen of van een derde die het product ten behoeve van de Klant in ontvangst neemt.
Artikel 21- Vrijwaring
1. De Klant vrijwaart Melight Official tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door Melight
Official geleverde producten en/of diensten.
Artikel 22 - Klachten
1. De Klant moet een door Melight Official geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op
eventuele tekortkomingen.
2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan
moet de Klant Melight Official daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de
tekortkoming.
3. Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming Melight Official hiervan op de
hoogte stellen.
4. De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat Melight
Official hierop gepast kan reageren.
5. De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en Melight Official.
6. Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat Melight Official andere
werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.
Artikel 23- Ingebrekestelling
1. De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan Melight Official.
2. De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling Melight Official ook daadwerkelijk op tijd bereikt.
Artikel 24- Aansprakelijkheid Klant
1. Wanneer Melight Official een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk
voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.
Artikel 25- Aansprakelijkheid Melight Official
1. Melight Official is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of
bewuste roekeloosheid.
2. Wanneer Melight Official aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met
de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
3. Melight Official is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
4. Wanneer Melight Official aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten
(beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag
uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid
betrekking heeft.
5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief
en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.
Artikel 26- Vervaltermijn
1. Elk recht van de Klant op schadevergoeding van Melight Official vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de
aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.
Artikel 27- Ontbinding
1. De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer Melight Official toerekenbaar tekortschiet in de nakoming
van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of
geringe betekenis.
2. Is de nakoming van de verplichtingen door Melight Official nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden
nadat Melight Official in verzuim is.
3. Melight Official mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de
overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer Melight Official kennis heeft genomen van
omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.
Artikel 28- Overmacht
1. In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van Melight Official door de Klant niet aan Melight
Official kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
2. Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
- een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
- wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
- stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
- computer virussen
- stakingen
- overheidsmaatregelen
- vervoersproblemen
- slechte weersomstandigheden
- werkonderbrekingen
3. Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Melight Official 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet
kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Melight Official kan nakomen.
4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant
als Melight Official de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
5. Melight Official hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer Melight
Official hiervan voordeel heeft.
Artikel 29- Wijziging overeenkomst
1. Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en Melight
Official de overeenkomst aanpassen.
Artikel 30- Wijziging algemene voorwaarden
1. Melight Official mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
2. Wijzigingen van ondergeschikt belang mag Melight Official altijd doorvoeren.
3. Ingrijpende wijzigingen zal Melight Official zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
4. Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst
opzeggen.
Artikel 31- Overgang van rechten
1. De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met Melight Official aan anderen overdragen zonder schriftelijke
toestemming van Melight Official.
2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.
Artikel 32- Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
1. Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen
invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt
komt van wat Melight Official bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
Artikel 33- Toepasselijk recht en bevoegde rechter
1. Op deze algemene voorwaarden is Nederlands recht van toepassing.
2. De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Melight Official is exclusief bevoegd om kennis te
nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en Melight Official, tenzij de wet iets anders bepaalt.
Opgesteld op 22 augustus 2025